op naar het Zuidereiland!

24 januari 2013 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we van Wellington naar Blenheim. Rond 9 uur vertrokken we naar de haven om in te checken bij de terminal van “Interislander” . Eerst de trolleybus-route volgen en daarna bij het standbeeld stond het allemaal goed aangegeven. We hadden geluk dat er nog 1 plekje vrij was voor onze huurauto. Van daar uit was het een klein stukje lopen naar de terminal. Het was vandaag een erg sombere dag. Fris, winderig en ging later zelfs regenen. Het Noordereiland zal droevig geweest zijn dat we naar het Zuidereiland gingen vertrekken! Wij hadden er iig wel heel veel zin in om richting Hans en Els te gaan.
We hadden met de ferry een half uurtje vertraging, dat was goed te overzien. De tocht zou totaal iets van 3 uur gaan duren. Die reistijden waren we nu wel gewend haha. We hadden Els al gewaarschuwd dat we later aan zouden komen. Zij zouden ons namelijk komen afhalen bij de haven in Picton.
Helaas was de hele overtocht nog steeds bewolkd en hebben we geen dolfijnen kunnen zien tijdens de overtocht. In Picton zagen we Hans en Els al in de verte zwaaien naar ons. Leuk om hen eens in hun eigen omgeving te kunnen zien! Nadat we de koffers hadden gepakt zijn we met hun “monstertruck” naar Blenheim gereden. Het was niet heel lang rijden.

Bij hen thuis werden we ontvangen met een glas champagne en hadden we als lunch kreeft. Wat een luxe! Voor de avond hebben Hans en ik in de keuken gestaan om wat lekkers op tafel te toveren. Het was een gezellige bedoeling. Later die avond zijn pa en ik nog in hun spa gegaan die bij hen in de tuin staat. Watertemperatuur van 37,5 graden. Mooi uitzicht en turen naar de wolken. Een mooi begin van een nieuw avontuur op het Zuidereiland.

1. Mien Mocking:
    28 januari 2013
    Hallo Piet en Patrick
    Wat fijn dat julie nu bij Hans en Els zijn, lekker vertrouwd met eigen Familie om jullie heen. Dit zal zeker het hoogtepunt van jullie reis worden.Vandaag bij Kees en Angelique geweest om op te passen op Bjorn en Liz, was gezellig zo samen met Angelique. Brechtje kwam ook nog op kraamvisite met Sterre,Was heel leuk en Sterre had het goed naar haar zin, leuk lief meisje is dat ook. Dus wij hebben het natuurlijk ook over jullie gehad. Jullie verder fijn genieten met Hans en Els. Groetjes van Wout en Mien.