Laatste dagen voor Piet

19 februari 2013 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

hallo allemaal
hier is dan het laatste berichtje van mij vanuit Nieuw Zeeland.
het is hier nog steeds fantastisch, het wwer is ongekend goed.
vandaag weer 33.gr.,dus wie doet je wat.
mijn reis is bijna ten eindeen ondanks de hele fijne tijd hier verlang ik toch ook weer naar mijn huisje en mijn vriendinnetje.
het verslag van de laatste dagen volgt dan nu.
13 febr.vandaag met Els de berg achter het huis beklommen .
een flinke puist,met stijle stukken,maar we hebben het gered.
deze berg wilde ik graag beklimmen want dat had ik met Riet ook gedaan.
toen was hij echter wat beter te gaan,maar nu waren alle bomen gerooid ,en was het ene steenmassa
s,avonds zijn we wezen eten in de Slip Inn,een leuk restaurantje met erg goed eten.
14febr.
wezijn naar Tennisson Inlet geweest ,en hebben daar de archertocht gelopen ong 3,5 uur
hetwas nog trickie,want het was hoogtij dus we moesten door het water
Els heeft daar nog gezwommen ,het water was 21 gr.
wij hebben onze tenen wat afgespoeld,want we waren bang dat de zaak zou onderlopen.
16febr.vandaag hebben we een uitnodiging gekregen van de Peppertree.
dit is een Bed en Breakfast met die nogal prijzig is[550 dollar per nacht]
dit zijn vrienden van Els en Hans,en ze wilden de broer van hans ook wel eens ontmoeten.
we kregen een lunch aangeboden die klonk als een klok.
heerlijke salade en lamsvlees van de BBQ,en eigengemaakt ijs na,natuurlijk met enn heerlijk wijntje.
worden jullie al jaloers?
het was een prachtig huis met een wijngaard waar hij zijn eigen wijn bottelde.
toen we thuis kwamen hebben we s,avonds lekker kreeft gegeten,met stokbrood
dus jullie begrijpen wel dat ik niets tekort kom.
de vraag blijft bestaan of het vliegtuig nog wel van de grond komt.
ik hoop van wel.
17 febr.
vandaag naar Bart en Riet.
maar eerst een ijsje eten in Havelock.
en dat is wel een ander ijsje dan in Holland,daar moet je er in Holland vier voor kopen,en je bent voor de helft van de prijs hier klaar.
daarna naar Pelorus Bridge,heir zijn de opnamen gemaakt vooe de film DE HOBBITS.
prachtige natuur en een hele mooie hangbrug.
dan naar Bart en Riet ,voor degene die dit niet weten dit zijn vrienden van Hans en Els uit Lobith.
zij wonen al 18 jaar in N.Z
na een wijntje zijn we naar boven geklommen achter zijn huis.we hadden een paar geiten gezien.
die beesten eten het voer van de koeien en schapen ,en dat is er al niet zoveel.
ik heb nog nooit zo stijl geklommen ,en ik was kapot toen ik boven was.
ik mocht schieten met een .22 kogel,maar dat heb ik maar aan mijn broer overgelaten.
met zijn eerste schot had hij meteen een geit te pakken.
deze werd mee naar beneden gesleept en daar geslacht.
dit was voer voor de honden
om half negen naar huidna een heerlijke maaltijd
18 febr. met Els met de auto naar Picton,Hans bleef thuis,want hij had een zere knie ,tyeveel geweest die stijle klim
vandaar met de Mailboot een eind de sounds ingevaren en toen afgezet
vandaar hebben we een stuk van de charlotte track gelopen
die zou vier uur moeten duren ,maar we deden het sneller
toen weer met de boot terug naar Picton en toen naar huis waar Hans weer het eten aan het klaar maken was.
18 febr.
vandaag met Hans en Els naar wel vijf verschillende baaien geweest ,en die waren allemaal even mooi.
een aanrader voor wie nog deze kant opkomen.
zo zie je maar weer ,ik wordt goed bezig gehouden,en dat is maar goed ook want anders moest ik naar huis gerold worden
mijn reis zit er bijna op ,en die zeven weken zijn voorbij gevlogen ,ik heb mij geen moment verveeld.
alle credits gaan echter naar Patrick en natuurlijk Els en Hans.
zij waren voor mij een steun op deze memorabele reis,en mijn dank is dan ook heel groot
morgen de laatste dag ,en dat wordt dus inpakken geblazen
de rest horen jullie wel als ik thuis ben
een hartelijke groet vanuit N,Z.,en KIA ORA
Piet Bloemberg

1. Mikel en Martha:
    19 februari 2013
    Ha Piet, jeetje zeg wat heb jij nog veel gedaan de laatste dagen in N.Z. Goeie terugreis en tot ziens in Nederland / Schalkwijk / Houten. Groet M&M
  2. Els van kerkhoff:
    19 februari 2013
    Hi piet...wat n super ervaringen die neem je mooi mee. Goede terugreis..andre en eld
  3. Cis:
    Hallo Piet, Els en Hans,
    Ik heb vanmorgen al één reactie geven op je mooie reisverhaal maar nu Patrick je verhaal op zijn reislogger heeft gezet, wil je ik nogmaals bedanken en natuurlijk ook Els en Hans die zo goed voor jou en Patrick hebben gezorgd,en dat jullie met elkaar de mooie en bijzondere momenten en de herinneringen aan Riet samen hebben mogen beleven.
    We kijken héél erg uit naar je komst uit, ook Angelique, Kees en de kids en Patrick en ik tel de dagen af dat je weer bij mij bent je aanwezigheid en gezelligheid heb ik wel gemist, maar ben ook erg blij dat jehet zo fijn hebt gehad en zo genoten hebt van de mooie natuur, het lekkere eten en de gastvrijheid van Els en Hans.
    Ik wens je één hele goeie reis en één Van Harte Welkom Thuis!
    Lieve groetjes,
    Cis xxx