reisblog deel 2: Piet

13 februari 2013 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

hallo allemaal.
hier is dan eindelijk een vervolg op de reisblog van mij.
het heeft wel wat geduurd maar hier is die dan.
8febr.met hans naar blenheim geweest om de auto te laten keuren
hans ging golfen en ik ben naar de markt geweest het was warm 31gr.
daarna samen een pilsje gedronkenen toen naar huis .
ik moest nog deeg zetten voor een appeltaartdie ik zaterdag moet maken voor de bbq van zondag
de buurt kwam op die dag voor een verlaatte nieuwjaarsreceptie.
9febr.
met els een track gelopen achterlangs naar reg het was wel wat veranderd na de ontbossing.
na ong.twee en een half uur waren we terug.
weer een warme dag maar ontzettend mooi.
toen gauw even een appeltaart in elkaar gedraaid ,en daarna natuiurlijk weer een heerlijke maaltijd.
ik zal thuis wel moeten ontwennen.appeltaart afbakken,goed gelukt.
10 febr.
bbq met de buren,eerst voorbereiden.
lamsbout marineren,vispakketjes maken,hamburgers maken.
om 12.30u kwamen ze eraan.
heel gezellig zitten praten ,al was het wel vermoeiend,want je moet voor jezelf alles omzetten in het nederlands
het smaakte allemaal perfect, ook de buren hadden heteen en ander meegenomen,zoals prauweltjes,salade,en zelfs een zelfgemaakte pavlova.
die was overheerlijk.
Die avond kwam reg nog hout brengen voor de kachel,zes grote boomstammen.
11febr.
hout hakken geblazen ,hans is wat dat betreft een echte boswerker,
zoals hij met de kettingzaag omgaat en met de aks ,ik sta ervan te kijken.
dat doe ik hem niet na.
ik heb toen maar het tuinstel schoongemaakt,omtoch bezig te zijn .
daarna hebben we er een rustige dag van gemaakt,ook wel eens lekker
een copuleus diner was het vervolg.
triominossen s,avonds,een leuk spel waar Ele en Hans ook een beetje verslaafd aan zijn geraakt.
12febr,
auto voor de keuring naar de garage gebracht en met een leenauto naar de vuurtoren .
een wandeling van 4uur,met als handicap het getij.
je moet over de rotsen door het water,als het tij laag wordt,en je hebt niet yeveel tijd om terug te gaan want anders kan je er niet meer door ,en kom je niet meer bij de auto.
totaal zo'n vier en een half uur gelopen ,met op de vuurtoren een ontbijt.
13 febr,
vandaag gaan we een wandeling doen die nogal stijl is dus ik moet maar zien of ik het haal.
Hans is het laatste hout aan het hakken
willen jullie die deze mail niet ontvangen ,even doorsturen,want ik heb niet alle adressen
nou mensen dit was het wel zo,n beetje,ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hier beleef,het paradijs is hierbij vergeleken een slap aftreksel.
nog maar een goede week en ik ga al weer naar huis.lieve groet aan Sis,en tot ziens

Piet

1. Mikel en Martha:
    14 februari 2013
    Hoi Piet, leuk dat jij ook een verslag maakt van het reisgedeelte zonder Patrick. Als wij het zo lezen dan wordt er graag lekker gegeten. Heerijk, geniet nog van de laatste week aan de andere kant van de wereld. Groet M&M
  2. Patrick Bloemberg:
    14 februari 2013
    laatste week is helaas voor jou al ingegaan. Cis zal er echter wel blij om zijn ;). Probeer de zon straks wel mee te nemen in je koffer. Is mij namelijk nog te koud hier in het kikkerlandje. Geniet nog van het mooie Nieuw Zeeland! Groetjes aan Hans en Els. De sandflies mag je vergeten hahaha. Bijna een week na terugkomst had ik nog steeds last van de beten. De jetlag ben ik zo goed als zeker vanaf. Zal straks voor jou ook wel wennen zijn om in een andere tijdzone te verblijven. Groetjes Patrick B :)
  3. Elly en Franz:
    Hallo Piet,
    Je reis is bijna ten einde. Maar wat heb je veel gezien en gedaan. Moet ook wel als je zo,n 6 a 7 weken weg bent. Het zal wel effe wennen zijn als je weer thuisbent. Vandaag is er weer sneeuw gevallen, dus we zijn nog niet van de winter af. Maar gezellig met Cis bij het haardvuur met een Hollandse borrel is toch ook niet slecht he? Geniet nog eeen paar dagen, voor je het weet zit je weer in de hectiek van alledag. Groetjes van ons: Franz en El
  4. Bart:
    14 februari 2013
    Hoi Piet nog een week genieten en zoals ik lees zeker van het eten ,de kilos moeten er ook weer af . Tante Diena is ook overleden word zaterdag begraven doe Hans en Els de groeten en tot horens Groet Bart en Paulien
  5. Fred en Diny:
    17 februari 2013
    Hoi hoi Piet,

De laatste daagjes nog genieten, wens je een goede reis terug.
    Het voorjaars zonnetje schijnt vandaag hier heerlijk, hopelijk blijft het en kunnen we van de lente gaan genieten.