Wellington

22 januari 2013 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het ontbijt van vandaag was eenvoudig. Toast metdiverse jams en yoghurt. Vandaag gingen we kijken waar we moeten zijn voor de ferry en gingen deze ook boeken bij het informatiecentrum. Met de bus zijn we erheen gereden. Voor een dagkaart betaal je $9,50 per persoon. Dankan  jew  de hele dagvan de bus gebruik maken. Het waseen stukjelopen  naar de ferry  maar het weer  wasvandaag prachtig. Volop zon en niet teveek wind. Daarna hebben we de Cable Car genomen om naar de Botanische tuinen tegaan. Dit is een tram die schuin deheuvel op gaat. Leuk om mee te maken! De tuinen waren prachtig en er was ook een hele mooie rozentuin bij. De kas die ernaast stond kon je ook prachtige tropische bloemen bekijken en planten. We hebben daar prachtig  kunnen wandelen. Toen hebben we de bus weer gepakt en zijn we naar het strand bij de luchthaven gereden. Daar kon je mooi van de opsteigende dalende vliegtuigen kijken. Mooi om te zien. Vandaag hebben we een flink stuk gewandeld. Dat konden we  goed aan onze benen voelen. In iedergeval goedvoor  het Zuidereiland! Bij terugkomst hebben we  nog  een poosje met de eigenaren gekletst wat erg gezellig was. Zo leerjede lokale bevolking wel een beetje kennen. Ook de hond  die ze hadden.... Ollie... was gek van ons. Morgen gaan we naar Te papa  museum. Dat moet heel mooi zijn en erg uitgebreid. Ik zal het morgen wel zien! Groetjes :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mien Mocking:
    23 januari 2013
    Hallo beste Piet en Patrick
    Ik heb net je reisverslag weer gelezen(heel mooi iedere keer geschreven) en daar stond in dat jullie naar de Botaniche Tuinen gingen kijken, Zijn die net zo mooi als in utrecht?? ik denk dat je daar hele andere planten ziet als hier.En met die tram de heuvel op was ook nog een beetje spannend denk ik.Verde de dag weer volgemaakt met mooie dingen te zien en te doen. Ik ben niet jaloers op jullie stijven spieren, want die voel je echt wel na zo'n wandeling.
    Vandaag opgepast op Liz en Bjorn vertelde heel leuk over de Tantes (de zussen van Riet) die geweest waren en liet vol trots zijn nieuwe shirt zien die hij had gekregen van de Tantes. Zo jullie genieten maar fijn verder en wij proberen er hier wel wat van te maken. Groetjes van Wout en Mien.
  2. Truus en Hein:
    23 januari 2013
    Hoi Piet en Patrick,ik hoop dat mijn vorige mail is aan gekomen zo niet dan nogmaals jullie verslagen zijn leuk om te lezen .
    En wij hopen dat lullie nog veel moois te zien krijgen samen.
    Groetjes,Hein en Truus.
  3. Fred en Diny:
    26 januari 2013
    Hoi beste Piet en Patrick,
    Woensdag was een bijzondere dag, met een lach en een traan.
    Angeligue had alles prima geregeld voor de Tantes. Zij mag trots wezen op haar kleine meid en haar grote knul.
    Geniet nog van alles wat nog komen gaat.
    De groetjes aan Hans en Els.