Op naar Wellington

21 januari 2013 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het de dag dat we naar Wellington vertrekken. We kregen weer een uitgebreid ontbijt met dit keerzelfs rosti  erbij. Leek wel een avondmaaltijd.De mensen hadden het goed met ons. De reis naar Wellington is 320 kilometer lang. Dat zal weer ruim 4 uur rijden worden. Eerst gingen we nog skypen met Cis. Ze was jarig deze dag en dus voor pa en Cis fijn om elkaar eens te kunnen zien. Dat deed pa erg goed.

Het was mooi weer om te rijden. Eerste deel was voor mij en het 2e deel voor pa. Na 180 km gereden te hebben namen we een tussenstop en wisselden we van passagier. Het laatste gedeelte was erg kronkelig door de bergen heen. In Wellington aangekomen hebben we het adres redelijk makkelijk kunnen vinden. Het lagniet  aan de kust maar wat hoger gelegen. Je kan in Wellington ook beter de auto laten staan en met de bus gaan. Parkeren is er erg duur, zeker in het centrum.

Het huisje was dit keer niet erg groot en vrij eenvoudig. Hier zouden we 3 nachten verblijven. Vandaag is het ook de nationale feestdag van Wellington. Hierdoor waren veel winkels en restaurants gesloten. Toch hadden weeen restaurantje gevonden om te gaan eten. Indiaas werd het. Het was rustig in het restaurant maar we hebben er goed gegeten.... soms vrij pittig. Verder hebben we een klein stukje gelopen en zijn we vroeg gaan slapen. Morgen weer een nieuwe  dag!

1. Cis:
    23 januari 2013
    Hallo Piet en Patrick,

Wat maken jullie toch allemaal leuke dingen mee, je moet er wel 'n paar kilometers voor rijden maar dan zien jullie steeds weer ietsanders ik ben ook benieuwd naar het museum wat jullie gaan bezoeken, en vooral de prachtige natuur, ik ben blij dat jullie er zo van genieten en dat kon ik ook merken met het skypen wat was dat toch bijzonder ik heb er ook van genoten, het was één mooie afsluiting van mijn verjaardag!!!
    Hartelijk bedankt nog hiervoor Piet en Patrick..
    En nu de ontmoeting met je broer Hans en schoonzus Ellie, wat zal dat ook een bijzonder moment zijn, geniet van alles, het lekkere eten, en de zon!

Lieve groetjes,

Cis
  2. Mien Mocking:
    23 januari 2013
    Hallo Piet en Patrick
    Dat was een heel stuk om te rijden, maar jullie hebben het netjes om de beurt gedaan en Piet (als Vader figuur) het moeilijke gedeelte.Het adres hadden jullie redelijk snel gevonden (zelfs zonder TomTom)Het huisje was wat klein en eenvoudig, maar jullie moeten het ook niet te lux hebben anders worden jullie teveel verwend, Zo wij zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhalen. Groetjes van Wout en mien