Cape kidnapper

20 januari 2013 - Napier, Nieuw-Zeeland

Na een fijne nachtrust zijn we wezen ontbijten. Dit keer was het erg uitgebreid. Gebakken eieren, gebakken spek, gebakken champignons, huisgemaakte yoghurt, vers fruitsalade, sinaasappelsap uit eigen tuin etc etc. Genieten. Vandaag gaan de naar Cape kidnapper. Daar kan je de "Jan van Gent"-vogels van zeer dichtbij bekijken. Via strand ging niet lukken, vanwege de tij. Of je moest om 16.30uur gaan. maar kwam je pas tegen 21.00uur weer terug. Wij kozen ervoor om over land te gaan.
Met een busje werd je erheen gebracht. Het was een prachtige route langs ondermeer de beroemde golfclub daar. Mooie velden met schapen. Een mooi natuurgebied. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij de kust. Daar was de kolonie goed te zien. Enkele honderden vogels die daar aan het nestelen waren. Een prachtig gezicht. Een meter van je vandaan zaten ze op het nest. Er waren vele jongen te zien. Die zijn nog zwaarder dan de ouders! De kleintjes wegen tegen de 3kg en de ouders tegen de 2kg.
Na afloop hebben we wat gedronken langs de boulevard en het aquarium bezocht. Deze viel ons wat tegen, maar waren wel diverse mooie dingen te bewonderen. Toen hebben we langs het strand gelopen. Hier is het geen zandstrand maar allemaal stenen. Het was niet druk. In het centrum ook niet waar we in een Art deco restaurant wat hebben gegeten.
Na afloop hebben we gezellig buiten in de tuin met de eigenaren zitten kletsen. Toch gek fat het hier zo warm is en in Nederland zo koud. Morgen gaan we naar Wellington. Dit is de laatste plaats die we aandoen op het Noorder eiland voordat we naar het Zuider eiland gaan. Dat zullen we dan per ferry gaan doen komende donderdag. Nu is het weer tijd om naar bed te gaan. Morgen wordt het weer vroeg dag! Slaap lekker voor hier en jullie.... fijne zondag :)

1. Joke:
    20 januari 2013
    Wens jullie alvast een goede overtocht met de ferry,en hoop dat de zee een beetje kalm is,zodat jullie niet zeeziek worden!!
    Groetjes aan de rest daar in Down Under.en veel plezier.
  2. Elly en Franz:
    21 januari 2013
    Hoi Piet en Patrick,
    Wat leuk om jullie verhalen terug te lezen. Die Jan van Genten hebben wij ook gezien, maar wij zijn via het strand gegaan met de tractor. Je kunt je voorstellen, dat het een heel gedoe was om al die grote keien te omzeilen! Best spannend.
    Wij zouden een volgend keer ook B & B doen, dat lijkt ons veel leuker! Al die goede tips en leuke gesprekken. Moeten we toch nog maar een keertje terug.........Vergeet in Wellington niet naar het Te Papa Museum te gaan. Vooral nu jullie al wat historie van de Maori,s hebben geproefd! En we hebben daar ergens heerlijk gegeten, maar ik weet de naam niet meer. Dat adres hebben we van Hans gekregen, misschien spreek je hem nog wel voordat je oversteekt. Nou boys, ga lekker door met genieten. Als jullie bij Hans zijn bellen we wel een keertje. Lieve groetjes van ons: El en Franz
  3. Mien Mocking:
    22 januari 2013
    Hallo Beste Piet en Patrick
    Wij hebben jullie reisverslag weer gelezen en ik word een klein beetje jaloers op al dat lekkere eten wat jullie daar doen. Maar goed dat jullie veel wandelen dan lopen jullie het er weer van af. Jullie treffen het wel met jullie slaapplekjes, zo spreek je ook veel mensen. Ja jullie hebben het lekker warm en wij lekker koud, maar alles went. Maar er is hier nog steeds weinig ijs om op te kunnen schaatsen. Morgen ga ik op Liz passen want dan gaan Angelique en Bjorn naar de kapper en voor de middag komen de zussen van Riet op kraamvisite.Zo worden er morgen weer mooie herinneringen naar Riet opgehaald. Januari is een drukke maand met verjaardagen voor jullie, De dag dat jullie naar Hans en Els gaan komt steeds dichterbij.
    Wij blijven jullie volgen. Groetjes van Wout en mien