op weg naar Napier

19 januari 2013 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het alweer de dag dat we verder naar het zuiden gaan. We gaan nu naar Napier. Dat licht aan de oostkust van het noordereiland. Dit keer niet heel ver om te rijden. Iets van 250km zal het zijn. Het was een mooie maar wel frisse ochtend geworden. De gastvrrouw heeft ons nieuwe onderkomen kunnen regelen. Eerst moesten we nog naar de lokale geizer zei ze. ze wist een goede spotplek zodat we geen entree hoefden te betalen.Altijd handig! Het was een aardig grote geizer de flink zat te roken. Helaas hadden we geen tijd om te wachten totdat deze zou gaan spuiten. Onderweg richting Taupo kwamen we nog langs de Huka falls. Een waterval die niet heel hoog was maar wel indrukwekkend om te zien hoeveel water er zosnel passeerden. We hadden de auto geparkeerd om shet laatste stuk te wandelen. Echter hadden we een wandelroute uitgekozen die een stuk om was. Na een uur gelopen te hebben tussen de bush bush zijn we eerst maar de auto gaan halen. Het bleek nog een eind rijden te zijn. Daar bij de waterval aangekomen te zijn hebben we genoten van het mooie uitzicht.
Op de weg naar Napier werd het wel spannend voor ons of we het zouden halen met de benzine. Er zat nl ruim 120km tussen de 2 stations en de eerstvolgende had je een speciaal pasje voor nodig kwamen we achter. Gelukkig met nog 40km in de tank kwamen we de juiste tegen. In Napier zelf hebben we weer bij de infoservice voor de laatte rrouteuitleg gevraagd. Het lag nu wat meer buiten het centrum en iets moeilijker te vinden.
Het was wederom een keurig huis waar we aankwamen. Beiden met pensioen. Deze dag hebben we verder niet meer wat geboekt. Wel hebben we gegeten in een restaurant van bekend wijngaard daar, Mission. Erg mooi gelegen. Het was in de koloniaalse stijl. Een oude missiepost. Natuurlijk hebben we daar gegeten onder genot van een goede wijn uit hun wijngaard.
Na terugkomst in het B&B hebben we met de eigenaren nog potje triominos gespeelt in hun tuin. Wederom een gezellige avond!

1. Cis:
    20 januari 2013
    Lieve Piet en Patrick,
    Hartelijk bedankt voor jullie felicitatie vanmorgen vroeg, leuk om zo wakker
    gemaakt te worden!
    Maar wat geniet ik van jullie warme reisverhalen, hier is het zoooo koud
    geniet er maar van, en breng maar héél veel warmte mee naar Nederland!
    Hartelijke groetjes, van iedereen hier vanuit het koude kikkerlandje!
    Lieve groetjes,
    Cis
  2. Joke:
    20 januari 2013
    Hallo Piet en Patrick,
    Hier weer ff een reactie van mij.Wat zijn jullie een globetrotters en wat zien jullie veel!!Hartstikke leuk om het allemaal via de site mee te beleven.
    Vooral nu het hier zo koud is ,de sneeuw dwarreld vandaag (zondagmid.)weer buiten.
    Voorlopig zullen we die kou nog wel ff houden.Lees net dat Cis ook jarig is.Van Harte Gefeliciteerd en nog veel gezellige,gezonde en liefdevolle jaren samen gewenst.Probeer Cis nog wel een kaartje te sturen,al zal die wel wat later komen.Maar beter laat dan niet!!
    Dat van die benzine herken ik,heb ook wel in de aoto gezeten met samen geknepen billen!!Uiteindelijk toch goed gegaan,wat hele opluchting was.
    Ga nu zo het andere verslag lezen en wens jullie nog veel reisplezier.
    Aankomende week zal ik wat minder reageren,want moet op de kinderen passen.Maar ik probeer wel om de verslagen te lezen.Dikke hug van mij.xxx