Wai-O-Tapu

18 januari 2013 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag bracht ons ontbijt wat extra's mee. Speciaal voor ons had ze soort van notenpudding gemaakt. Een warm iets. Smaakte niet verkeerd en ook had ze eigen gemaakte rabarber erbij staan. Wat was ze weer aan het uitsloven voor ons haha. Vandaag gaan we naar Wai-O-Tapu. De thermal wonderland. Hier was de geizer "Lady Knox" die om 10.15uur zou gaan spuiten. Het werd een drukke bedoling maar we hadden mooie plekken om van het moment te kunnen gaan genieten. Door middel van wat waspoeder maken ze de druk hoger in de geizer waardoor deze ging spuiten. Mooi om te zien, alleen wel iets tesnel afgelopen. Hierna konden we de via diverse routes een mooie wandeling maken langs de diverse heetwaterbronnen die er waren. Ook verschillend gekleurd wat komt door de mineralen die daar in de grond zaten. Het was een mooie dag en we hadden de korte broek weer aangetrokken. Daarna zijn we naar de Modderpoelen gegaan die er iets voor lagen. Dit was zeker apart om te zien. Het leek wel een grote pan met grijze snert die aan het pruttelen was. Deze was vrij te bezoeken. Nu zijn we de stad ff ingegaan om bij de Italiaan een goede koffie te gaan drinken. Daar waren we nu wel eens aan toe :). Morgen gaan we naar Napier. In plaats van de westkust hebben we toch gekozen om naar de oostkust te gaan, daar er meer te zien zou zijn. En daarvoor zijn we toch hier in Nieuw Zeeland.

1. Angelique, Kees, Bjorn en Liz:
    18 januari 2013
    Wat hebben jullie het toch goed! Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden. Gaan jullie in Napier naar het nationale aquarium en de botanische tuin? In elk geval nog veel plezier en tot horens! Liefs vanuit een mooi, wit en koud Houten
  2. Richard en Margot van Onna:
    Hallo Piet en Patrick.
    ik weet niet of jullie het al gehoord hebben, maar we hebben woensdagmorgen om 08.10 uur een kleindochter gekregen, en ze heet Lynn. Alles is goed met Marije en en de baby. We zijn allemaal reuze gelukkig met zo'n mooi meisje. Op de familiepagina hebben we wat foto's gezet. misschien kunnnen jullie ze daar openen. Verder nog veel plezier met elkaar, en de ontmoeting met Hans en Els schiet op he? Heerlijk he om lekker bij te kletsen samen. We blijven jullie volgen, ondanks de druktes rondom het grootouderschap. Groetjes van ons allen hier.
  3. Mien Mocking:
    Hallo Piet en Patrick
    Martha heeft jullie reisverhaal doorgestuurd want ik had hem niet gekregen, maar ik heb het weer leuk gelezen en ik dacht wat krijgen die veel te zien.Kunnen alle indrukken nog wel bij jullie binnen dringen? En jullie krijgen nog zoveel te zien.Maar als ik dit verslag al leest en ziet wat jullie allemaal doen......Geizer Lady Knox, Heetwaterbronnen, Modderpoelen, Lekker aan de Italiaanse koffie, en dan op naar Napier met al zijn mooie natuur en bezichtingen. Genieten jullie maar lekker, wij lezen graag jullie reisverslagen.
    Ik las dat Margot en Richard ook Opa en Oma zijn geworden, gefeliciteerd hoor met jullie lieve mooie nichtje.
    Een zondag is Cis nog jarig dus jullie ook van Harte gefeliciteerd van ons.
    Heel veel groetjes van Wout en Mien