Hells gate

18 januari 2013 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Er is weer een nieuwe dag aangebroken. Vrouw des huizes had de tafel al gedekt voor ons ontbijt. Helaas stond er weer slappe koffie op tafel. Morgen maar aan de thee? Wel kregen we scrambled eggs. Altijd lekker als ontbijt. De vrouw had weer een hoop te vertellen en wilde weer dat we 3 dagen in 1 dag gingen proppen met excursies. Ze bedoelde het iig goed. Vandaag hebben we besloten om naar "blue lake"  en "green lake"  te gaan. Een klein stukje rijden. Je kon om het blauwe meer lopen. Dat hebben we gedaan, het was een tocht van iets meer dan 5 kilometer lopen. Vandaag was het nog wel bewolkt en het leek alsof het zou gaan regenen. We hebben de lange broek maar aangetrokken. Na een bijna een uur gewandeld te hebben zijn we naar het groene meer gereden. Dit leek voor ons eerder het blauwe meer en het blauwe meer eerder het groene meer haha. Om het groene meer kon je niet wandelen en was beschermd door de Maori's. Hierna zijn we naar "Hells gate"  gereden.

We wisten niet echt wat het allemaal in ging houden, maar gingen het toch proberen. Leek wel wat horrors, wat gelukkig niet was achteraf ;). Het waren diverse poelen die natuurlijk verhit waren. Voornamelijk met zwaveldampen, dus kon het er af en toe er lekker ruiken! Een aparte waarneming was het allemaal. Je kon er in ongeveer 1 1/2 uur langs wandelen, wat we ook deden. Diverse temperaturen waren ze en diverse kleuren.

Vanavond was er ook een "Night market" in Rotorua. Deze viel voor ons wat tegen. Er was voornamelijk etenstentjes, sommige verkochten kleding, anderen houtsnijwerk. Het was maar een klein stukje. Hierna hebben we Fish & Chips gegeten bij Occies. Een Chinees die een aword ermee had gewonnen. Toch maar eens proberen. Helaas... Auckland staat nog steeds op 1! We hadden nog een flesje wijn gekocht in de supermarkt. Deze supermarkten zijn wat wij hier hebben gezien allemaal erg groot en uitgebreid. Onder genot van een glas Chardonnay hebben we deze dag afgesloten.

1. Mien Mocking:
    7 februari 2013
    Hoi Patrick en Piet
    Ik zat vanavond nog weer even wat oudere reisverslagen te lezen en toen zag ik dat hier niemand op had gereageerd, dat komt natuurlijk omdat jij er al zo veel, mooie hebt gestuurd. Vor degene die daar al eens geweest zijn zullen dit mooie herkennings vehalen zijn. Groetjes Wout en Mien