Zeevissen

3 februari 2013 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Het was vroeg dag vandaag. Ontbijten deden we maar vanuit het vuistje. We moesten de auto inladen met de spullen die we mee wilden nemen.tennyson Inlet moesten we zijn. Het was nog donker buiten. vanaf zijn huis was het nog eens 30 minuten rijden naar Okiwi Bay. Dit was door de bergen heen en een kronkel weg. Het was stil water en tij lag ook stil. Dit was de reden dat we zo vroeg gingen, want dan konden we in het diepe water van ruim 100 meter, gaan vissen op Gropers.Grote haken met flinke stukken vis gingen het water in. Els was de winnaar en had um al vrij snel gevangen. Pa had een klein haaitje. Deze ging wel weer terug in het water. Was niks om op te eten.Bepaalde vissen moeten aan bepaalde eisen voldoen. Lengte oa. Niet te klein of niet te groot.Hierna ging Mike Crayfish vangen (kreeft) Hij kwam met 6 kreeften terug, waaronder 1 kreeft van 2780 gram!!!  Hij kon beter nu duiken dan later want het weer kon zo omslaan. Toen zijn we naar ondieper water gevaren en op snappers gaan vissen. We hadden vaak beet. Het was een plezier om te vissen. Daarna hebben we op baracuda gevist tijdens het varen, alleen wilden deze niet happen. Helaas.  Op een andere plek hebben we nog op Cod gevist. We zaten bijna aan de tax met het aantal vissen dat je mee mag nemen aan wal. Je mag bv maar 10 Blue Cods meenemen. Ook hebben we scallops (coquilles) gevangen (124 st).  De kleintjes hadden we al terug gegooid in het water, want ze moeten minimaal 9cm zijn, maar 124 stuk die meemochten is een mooie vangst. Aan zijn eigen baai ging hij de vissen fileren en schoonmaken. Scheelt ons weer een hoop zooi en werk. Vandaag ging ik het eten bereiden. Broccoli, Bloemkool, Aardappelpuree, Snapper uit de oven met sinaasappel en verse laurier en rozemarijn. Ook aten we er gebakken rolletjes Codfish. Pas half 10 gingen we eten omdat we pas 8 uur weer thuis kwamen. We hebben veel gelachen en genoten van deze geweldige dag.

Totale vangst van deze dag (buitenom diegene die weer terug gegooid werden):

blue cod 10

kahawiti 1

snapper 15

tarakihi 1

red gurnard 1

groper (els) 1

scallops 124

crayfish 6

mary chief 1 (werd larter als aas gebruikt).

haai 1 (terug gegooid).

1. Mikel en Martha:
    4 februari 2013
    Hoi Piet en Patrick,
    Jeetje zeg wat hebben jullie veel vis gevangen! Is weer eens wat anders dan voorntjes en (stekel)baarsjes in Nederland :-) ?!
    Groet MenM