Blenheim

4 februari 2013 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

de dag begon regenachtig. Dat was wel goed voor het land. Alles was hier droog. Van,middag gaan we naar Blenheim. Boodschappen doen en de "stad" bekijken. Blenheim is een gezellige stad waar je van alles wel kan kopen. De regen was goed te doen. In een cafe hebben we met z'n allen wat gedronken en iets kleins gegeten. Morgen gaan we uit eten. Keertje niet rommelen in de keuken van Villa Bloemberg. De supermarkten in Nieuw Zeeland zijn erg groot . Net een grrothandel. Vanavond heb ik weer gekookt. Op het menu stond gazpachio met verse kreeft als voorgerecht en als hoofdgerecht hadden we kreeft uit de oven met pesto en een curry van snapper en rijst.

Later op de avond zijn els en ik nog naar het riviertje gelopen achter hun huis. Palingen kijken. Er waren er zat in het water. We hebben ze maar nuiet gevangen, we hebben al zoveel vis in de vriezer gedaan! Nu is het weer tijd om af te sluiten. Morgen naar de wijnboerderij waar Rowan heeft gewerkt. We zullen de groetjes namens jou doen Rowan :). Tot snel!

1. Mikel en Martha:
    4 februari 2013
    Hoi Piet en Patrick, het blijft leuk die reisverslagen met jullie culinaire bezigheden. Geniet nog lekker samen, want het zit er voor jou (Patrick) helaas bijna op. Groet Mikel & Mart
  2. Angelique, Kees, Bjorn en Liz:
    4 februari 2013
    Lieve pa en Patrick,

Wat een mooie reisverslagen en wat een mooie avonturen! Wat zullen jullie vol zijn van alle mooie indrukken die jullie hebben opgedaan. Nu weer even een paar dagen bijtanken in vila Bloemberg alvorens de terugreis van Patrick aanbreekt.... Pa mag nog even twee weken langer genieten. Hier alles goed. Bjorn is druk met de voorbereidingen voor zijn communie. De kleine meid groeit goed en is een lekkere vrolijke meid!! Nou Patrick tot vrijdag, rond 9.30 uur heb ik de koffie klaar staan!! En pa geniet nog even lekker en dan zien wij jou de 22ste!! Lieve groetjes van ons
  3. Joke:
    Hallo P&P,
    Net weer ff jullie belevenissen gelezen voor ik naar bed ga.Wat genieten jullie zeg!Er zullen wel veel verhalen komen wanneer jullie weer thuis zijn.
    En wat ik zo lees,hebben jullie een aardige vangst gehad !Maar met 3 mannen die van kokkerellen houden zal dat geen problemen geven denk ik zo.Jullie weten er met elkaar wel wat cullinairs van te maken!!!Patrick een veilige thuisreis gewenst.Ik denk dat de Fam.hier naar je uit zullen kijken,en blij zullen zijn je weer te zien.Lieve luitjes,groetjes daar in down under aan allen,en nog veel plezier gewenst van Joke.
  4. Mien Mocking:
    Hallo Piet en Patrick
    Jullie zullen wel blij zijn met die grote supermarkten daar, want jullie doen graag boodschappen en rondkijken wat er allemaal op kookgebied te koop is, om daarna lekker te gaan kokkerellen. Gaan jullie nog maar even door met deze gezellige dingen doen. Groetjes van Wout en Mien.
  5. Cis:
    Hoi Piet en Patrick,
    Piet, toen ik je zondag gesproken had, waren jullie net terug van het zeevissen, en je was er nog zo vol van, een mooie gladde zee mooi weer en zoveel vis gevangen,en voor Patrick die hier ook zo naar uitgekeken had vond je hett zo fijn dat het die dag zo goed geslaagd was, en al het andere moois de omgeving en de natuur dat wilde je wel met mij delen, toen kreeg ik wel 'n beetje heimwee, maar daar daar ben ik nu weer overheen hoor, ik ben gisteren bij Angelique thee wezen drinken en even lekker gepraat met elkaar en heb je mooie kleindochter gezien het is zo'n mooi poppetje aan het worden!
    En ook Bjorn even gedag gezegd leuk om ze weer te zien en te spreken!
    Patrick en Piet geniet nog even samen, en Patrick ik wens jouw een goede reis naar Holland en een Welkom Thuis we zijn benieuwd naar je verhalen al hoe wel je ons al héél veel met je reisverhalen verteld hebt.
    Piet, geniet nog van je broer en zus daar zal je vast nog wat gezellige dingen mee gaan doen, doe ze in inder geval de groeten en succes met Triominos
    spelen,wat ik las dat je schoonzus daar erg...goed in is, en nog héél veel plezier met elkaar!
    Lieve groetjes, Cis xxx
  6. Wim en Tonnie:
    6 februari 2013
    Dag Piet en Patrick
    We hebben genoten van jullie reisverhalen. Voor Wim heel veel dingen die hij ook gezien heeft. Veel herkenning.
    Patrick een hele goede terugreis en thuiskomst.
    Piet geniet nog van komende weken!!!
    Groetjes ook voor Hans en Els
    Wim en Tonnie