Op weg naar Greymouth

1 februari 2013 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we weer vertrekken. Met Greymouth als doelstelling. Gelukkig heb ik geen spierpijn van het lopen van gisteren. Ik ging weer het eerste stuk rijden. Via Kaiteriteri naar Richmond daar naar Kohatu via de 6 en naar Murchison waar we wat hebben gegeten. Helaas ware daar veel sandflies en bijen. Ook hebben we daar bij het infocenter onze nieuwe B&B geboekt. Altijd fijn om wat vast te hebben staan. Zo'n 20km verderop hebben we de grootste hangbrug van NZ bezocht. Deze kon je ook combineren met een wandeltocht van 15min. Dat hebben we gedaan en ook nog uitgebreid met een route naar de waterval. Dat was 20minuten enkele reis lopen door de bush bush. Soms kon je het pad amper zien. Een ware speurtocht. Ook vandaag was de zon weer hoog en bracht ons zeker 28C. Zweten werd het. Na stukje rijden kwamn we in Reefton aan. daar dachten we een oude mijn te kunnen bezoeken, maar dat was helaas niet. Nu was het nog 75km rijden naar Greymouth. In de verte zag ik wolken boven de bergen. Dat moest wel de kust zijn.
Bij aankomst hadden we de B&B makkelijk gevonden. De stad was oud en rommelig. Na kopje koffie gedronken te hebben zijn we naar de haven gelopen. Helaas waren alle boten uitgevaren op zoek naar de tonijn. We zijn terug gelopen en hebben de auto gepakt om fish & chips te halen en die op te gaan eten aan het strand. De zee was erg ruw. Denk dat de.vloed weer aan het komen was. Ik heb daarna pa afgezet aan de andere kant vd stad zodat hij ff kon wandelen. Ik ben terug gegaan en heb mijn dagboek en reislog kunnen afmaken. Het is allemaal toch behoorlijk wat werk om het allemaal bij te houden. Ik blijf mijn best doen. Veel leesplezier!

1. Cis:
    1 februari 2013
    Hallo wereldreizigers,
    Wat beleven jullie toch veel, soms lijkt het wel 'n paradijs wat je allemaal ziet en tegen komt en wauw ...wat 'n mooie bruine benen.....maar ik ik ben wel blij
    dat jullie weer uit de bush bush gekomen zijn.....spannend hoor!
    Geniet van al het moois, ik moet van héél Schalkwijk de groeten doen, ze vragen steeds hoe jullie het maken, en ik kan alleen maar bevestigen dat jullie het geweldig maken, samen, en bij je broer en schoonzus.
    Patrick, Trees Sturkenboom vroeg wanneer je thuis kwam, en of je met de fanfare op zondag 10 febr. mee loopt met de Carnavalsoptocht, je ziet ze vergeten je niet, ik heb gezegd dat ik géén idee hebt of jij daar bij zult zijn.
    Lieve groetjes, Cis
  2. Elly en Franz:
    2 februari 2013
    Hallo Piet en Patrick,

Ik kan me herinneren, dat wij Greymouth ook een treurige plaats vonden. Niet veel te beleven. Maar dan moet je effe doorgaan naar de Pancakes. Dat is echt de moeite waard. Maar dat zullen jullie vast wel doen. En de "blowing hole"' die daar ook bijhoort. Als je dan een ruwe zee hebt....is dat prachtig.
    Patrick, alvast een hele fijne terugreis gewenst. Ik weet n.l. niet precies wanneer je weer thuiskomt, maar dat moet haast deze week zijn. Goede reis!
    Groetjes: Franz en Elly
  3. Mikel en Martha:
    3 februari 2013
    Hoi Piet & Patrick, Wederom weer een leuk geschreven reisverslag. Vanmiddag zijn wij nog even bij Kees, Angelique, Bjorn & Liz geweest. Is altijd gezellig en-neh ... Liz doet het goed hoor en zij houdt als een echte Platneus alles in de gaten :-) . Geniet nog even lekker van de laatste vakantiedagen met z'n tweeën en Patrick alvast een goeie terugreis. Groet M&M
  4. Mien Mocking:
    3 februari 2013
    Hoi Piet en Patrick
    Ja voor Patrick komt het eind in zicht, maar met vele mooie herinneringen aan wat jullie samen hebben beleefd,zal het niet zo moeilijk zijn om voldaan naar huis te gaan, waar vele blije mensen, oa. Angelique, Kees ,Bjorn en Liz en wij, de Fam. Mocking hem van harte een welkom thuis toewensen.
    Verder jullie reisverslag weer gelezen, weer helemaal super leuk.Geniet nog van deze dagen samen.
    Jullie daar allemaal weer heel veel groetjes van Wout en Mien.
  5. Fred en Diny:
    4 februari 2013
    Hallo heren,

Wat een mooi avontuur, mooie foto's van de plekjes. De daagjes gaan tellen. We hebben gister een fijn feestje gehad , iets waar we lang van kunnen na genieten. We hebben nog aan jullie gedacht en hebben er samen een op gedronken. Wens jullie nog veel reisplezier en Patric alvast een goeie reis terug.