Abel Tasman

31 januari 2013 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we de Abel Tasmandag. Om 8.45uur worden we voor de deur opgehaald met een busje. dan gaan we naar de baai waar we op een soort flonder moeten staan. deze brengt de trekker de zee in waarna hij naar een andere boot kan varen. Toen we aangekoppeld waren zijn we naar de split apple gevaren. Daar kwam weer een nieuwe boot die ons verder zou brengen naar desbeffende baaien. Wij gaan starten in Medlands bay (10.30 uur) en eindigen in Anchorage bay. Daar worden we weer om 15.45uur opgehaald. Het was een heke tour met al die boten.
De tocht die we doen is ruim 11km berg op en berg af. We hadden een fijne tempo om te lopen. Helaas waren de watervallen errig karig maar dat komt ook door de grote droogte die er heerst. Na 1 1/2uur waren we al in Torrent bay. Daar hebben we van ons lunchtrommeltje genoten die we bij ons B&B hadden besteld. Erg handig. De natuur is er erg mooi. We hebben tijdens het varen nog een rob gezien! Om 15uur waren we in Anchorage aangekomen. Daar hebben we nog zitten relaxen op het strand voordat we opgehaald werden. Dit keer vaarden we naar Kaiteriteri. Daar stond de bus klaar die ons terug bracht. Superservice vsn Seashuttle.
Na een verfrissende douche zijn we wat gaan eten in een tentje op loopafstand. Daar zou livemuziek zijn, maar deze vielen erg tegen
Het eten is er wel goed. Nu ff chillen thuis en spelletje spelen. Morgen gaan we naar Plymouth. Daar zullen we 1 dag. verblijven en de dag erop weer terug rijden richting Blenheim

1. Mien Mocking:
    31 januari 2013
    Hoi Piet en Patrick
    Weer genoten van deze dag, het enthousiasme spring ervan af als ik alles leest. Ook weer lekker gegeten alleen de live muziek was niet zo leuk, ja jullie horen natuurlijk liever Jan Smit, maar ja die komt daar niet.
    Jullie weer heel veel groetjes ook aan Hans en Els van Wout en mien.
  2. Mikel en Martha:
    31 januari 2013
    Hoi Piet & Patrick,
    Tsjonge zeg ... wat zijn en blijven jullie actief daar aan de andere kant van de wereld. Jullie willen echt alles zien/beleven en niets missen. Knap ook, dat jullie iedere keer weer zin hebben om het reisverslag bij te werken. Nederland is deze week wereldnieuws ... want zoals jullie vast wel gelezen hebben, gaat Bea genieten van een welverdiende oude-dag :-).
    Veel plezier en tot het volgende reisverslag, groet M&M
  3. Patrick Bloemberg:
    1 februari 2013
    Plymouth moet greymouth zijn ;)... excuses
  4. Nellie en Piet Vernooij:
    7 februari 2013
    Hoi Piet en Patrick
    Het is wel een beetje laat deze reactie maar beter laat dan nooit.We hebben de reis wel `n beetje gevolgt hoor dus we zijn wel op de hoogte.Het lijkt ons
    ook wel een geweldige mooie reis voor jullie.Wij wensen jullie dan ook nog
    heel veel plezier de laatste weken.Heel veel groetjes van Nellie en Piet