korte samenvatting. queen charlottedrive, french pass, marahau

30 januari 2013 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst had. Nu zitten we in Marahau en heb ik weer verbinding et wifi!
28 januari hebben pa, hans en ik de queen charlotte rive gereden. Els was nog rond Kaikoura aan het wandelen dus die was er nu niet bij. Het was weer een dag van rond de 30c. Wat treffen we het toch hier in Nieuw Zeeland. Tot nu toe erg getroffen met het weer. Het was een mooie rit langs enkele havens. We waren net op tijd om onze boot richting Picton te zien aankomen. ook vertrok de andere ferry net uit de haven. Leuk om te zien. Daarna hebben we in de haven wat gegeten en diverse winkeltjes van binnen bekeken. Bij terugkomst in huize Bloemberg hebben we weer een spelletje gespeeld en na het eten heeft Hans Els opgehaald en konden we daarna gezellig bijkletsen over ons gemaakte avonturen!

Gisteren hebben we weer een tocht met de auto gemaakt. Dit keer naar de French Pass. Dit is een baai waar schepen door moeilijke doorgang moeten varen anders komen ze tegen de rotsen. Het was een lange route van ruim 3uur waar we op mooie plekken geweldige fotos hebben kunnn maken en een heerlijk bakje koffie hebben gedronken. Leuke picknickplek. Hans en Els weten de mooiste stekkies wel te vinden! Lucky us. In de baai hebben we voor ma nog bosje bloemen in de zee gelegd. De zee.was kalm en weer was prachtig. daarna hebben we nog eventjes gezwommen en langs strandje gelopen. Wat een rust was daar. Helaas waren er nu geen dolfijnen. de dag ervoor waren er een heel stel geweest in de baai. Helaas.
Op de terugweg zijn we nog naar een andere baai geweest en hebben daar enkle grote roggen zien zwemmen. Een mooi gezicht. De terugweg was een hele zit in de auto. Veel geslinher in de bergen, maar door de vele mooie natuur die wwe zagen ging de tijd toch vrij snel. Bij thuiskomst hebben we heerlijke coquilles gegeten en varkenshaas van eigen varken. Jammie.

Vandaag, 30 jan, hebben pa en ik weer een auto gehuurd op de kleine luchthaven. Dezelfde als laatst maar nu een witte. We gaan tot zaterdagavond richting het westen. Eerst naar Marahau. Daar gaan we morgen een track van d Abel Tasmantracks doen. Zal zweten worden want wordt weer rond de 30c. Iig genoeg water mee. De route naar Marahau kenden we al tot Nelson. Toch blijf je steeds nieuwe dingen zien. Het was met tussenstop ongeveer 2 1/2uur rijden. We raken er al gewend aan haha. Het ligt mooi aan de kust. Erg rustig. De track en watertaxi hebben we al geboekt voor morgen. Watertaxi breng je naar. eginpunt en haald je later bij eindpunt ook weer op. Je moet wel op tijd zijn! Ik heb er zin in. Vast weer veel fotos maken ;).

1. Wim en Lenie de Wit:
    30 januari 2013
    Piet en Patrick bedankt voor de leuke reisverhalen we lezen ze iedere dag.
    Maar vooral het heerlijke eten wat jullie daar iedere dag weer krijgen voor
    gezet lijkt me al heerlijk.
    Piet kijkuit dat je niet te zwaar wordt, moet je straks nog bijbetalen als je naar huis kom Cis maak er eigen al zorgen over.
    Patrick bedankt voor je leuke verhalen en geniet nog samen want het aftellen
    is al begonnen ook voor Cis?????????
  2. Elly en Franz:
    30 januari 2013
    Hoi Piet en Patrick.
    Moet toch bijzonder geweest zijn voor jou, Piet, bij de French Pass. Er zullen heel wat herinneringen door je hoofd gegaan zijn, maar het is goed zo!
    En nu maar weer lekker wandelen. Als het net zo mooi is als de keer dat wij met Hans en Els gelopen hebben, dan wordt het prachtig. Wij hebben deze week "babyweek". Zaterdag zijn we bij Lynn op kraamvisite geweest en a.s. vrijdag gaan we naar Feiko. Het kraambezoek van Liz combineren we weer als jullie thuis zijn. Kunnen we meteen de verhalen horen en de foto,s bekijken. Wat zal Liz gegroeid zijn Piet, als je weer thuis komt. Leuk hoor!
    Nou, maak er nog iets moois van en geniet lekker verder.
    Groetjes:
    El en Franz
  3. Mien Mocking:
    31 januari 2013
    Hallo Piet en Patrick
    Het is haast allemaal niet te volgen, maar wat krijgen jullie veel te zien en te beleven. Als ik deze reisverslagen weer leest is het wel heel mooi en vooral rijk aan natuur wat jullie iedere keer tegen komen als jullie onderweg zijn,van het een naar het andere reisdoel. Met de boot zal ook wel indrukwekkend en mooi zijn en vooral lekker ontspannend, want je krijgt veel te zien en hoeft niet op te letten in het verkeer, en dat is ook wel eens lekker, vooral in een vreemd land. De tijd voor Patrick begint dichterbij te komen, dus nu nog even heel goed ervan genieten met elkaar. Jullie daar allemaal heel veel lieve groetjes van Wout en Mien.