Kaikoura

27 januari 2013 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het de dag van de walvissen. We mochten van Hans de auto lenen om erheen te rijden. Het is iets van 170 kilometer rijden en je doet er wel ruim 2 uur over met enkele tussenstops. Het was prachtig weer vandaag (denk wel boven de 25 graden) en een mooie route. Helaas zagen we op de heenweg niet veel zeehonden langs de kust.

Bij Kaikoura zij we met de bus naar de boot gebracht. Ongeveer 30 personen totaal zaten we op de boot. Men werd gewaarschuwd voor eventuele zeeziekte, dus hadden wij maar pilletje ingenomen.

Als eerste zagen we na een stukje varen de dolfijnen. Ik denk wel 20 stuks die aan het spelen waren rondom de boot. Een geweldig mooi gezicht. Daarna zijn we stukje verder gevaren en zagen we de walvis in de verte. Wat is dat een groot beest. Je werd op tijd gewaarschuwd wanneer die weer de diepte in zou duiken. Dan kon iedereen de camera gereed houden. Weer een geweldig spectakel om te zien! Stukje verderop zagen we de albatros in het water. Helaas niet aan het duiken. Als laatste zijn we snel verder gevaren want er waren enkele orka’s gespot. Hier waren we gelukkig vroegtijdig bij om dit spectakel ook bij te wonen. Wat een geluk op deze dag.

Op de terugweg zijn we nog halverwege gestopt voor de zeehonden. Deze lagen nu met grote hoeveeheden op de rotsblokken te zonnen en de jonkies ervan te badderen in de poeltjes ertussen. Weer een moment om veel foto’s te maken haha. Om half 8 in de avond kwamen we weer bij Hans aan waar we wederom heelijk hebben gegeten. Nu eindelijk ook mijn verslag weer update kunnen maken, want hier in deze omgeving is het erg lastig met de internet. Tot snel!

1. Elly en Franz:
    Hallo Piet en Patrick,

Jullie zijn op het Zuidereiland aangekomen en ook daar valt natuurlijk veel te bezichtigen. Zoals alle gasten werden jullie ook met champagne begroet bij Hans en Els. En.....had hij Hazes aangezet of Fransje Bauer? Meestal zit er ook wel een lekkere Hollandse smartlap bij!! Wij hebben glasvezelkabel gekregen deze week, dus daarom heeft het wat langer geduurd voordat we ons weer meldden. Het gaat (bijna) nooit goed in een keer. Gelukkig werkt nu alles weer. Vanmiddag een prachtige wedstrijd gezien, die Vitesse terecht
    gewonnen heeft van Ajax. Zal Hans wel een borrel op drinken. Jij misschien ook wel he Piet? Leuk, dat jullie al die dieren hebben gespot. Indrukwekkend he, zo,n groot beest. We hopen, dat jullie nog veel moois gaan zien. We lezen het wel op jullie volgend reisverslag.
    Groetjes van ons uut Zender! Franz en Elly
  2. Truus en Hein:
    27 januari 2013
    Hoi Piet en Patrick, wat zullen jullie genoten hebben van al die mooie vissen en dan die spanning die je in je lijf voelt of er nog meer zijn GEWELDIG hoor.
    Patrick voor jou gaat er ook een nieuwe wereld open hé want dat allemaal zo in het echt te zien is toch anders als op tv. Geniet en benut de tijd die jullie
    daar samen hebben .Wij wachten weer op de volgende belevennissen.
    Hartelijke Groet ,Hein en Truus.
  3. Cis:
    Hoi Piet en Patrick,
    Vanmorgen weer gezellig wakker gemaakt door je telefoontje Piet, de dag is dan alweer voor 100% geslaagd,en ik hoorde jouw vehalen over wat jullie allemaal gezien hebben en hoe fijn en gezellig jullie het bij Els en Hans hebben daar wordt ik ook helemaal blij van, ik gun het jullie zo Van Harte!
    Patrick, jij ook nogmaals bedankt voor je gezellige en mooie reisverhalen zo
    kunnen we het ook allemaal meebeleven.
    Piet en Patrick ik moet jullie de groeten doen van Michel en de familie, het was héél gezellig, mijn eerste uitje weer,is mij goed bevallen,leuk restaurantje, lekker gegeten en 'n lekker glaasje wijn gedronken, op de jarige
    we missen je wel, maar hopelijk volgen er nog héél veel verjaardagen!
    Doe de groetjes aan Hans en Els, en geniet van al het moois en bijzondere
    momenten en gedenkwaardige plaatsen die jullie nog gaan zien en gaan bezoeken.
    Lieve groetjes,
    Cis
  4. Joke:
    Hallo P&P
    Hier weer ff een berichtje van mij.De hele week op de kindjes van Mo gepast.Voor het eerst bij hun thuis.Dat is wat rustiger voor hen.Dat gesleep met die tassen en het in en uitpakken vinden ze niet leuk.Het is ook makkelijker,want de een moet een paar keer trainen en de ander weer een oaar keer dansen.Dan moet het eten op tijd op de tafel staan dat begrijp je wel.Ik heb genoten van jullie verhalen over het N.eiland.Daar zijn Peter en ik niet geweest.Dus dat is leuk om te lezen.Maar nu ik de verhalen over het Z .eiland lees,komen er vele herinneringen boven.Prachtig al die dieren hé.Wij zeiden toen al,het is net een open dierentuin.In Hardewijk betaal je entree om de dolfijnen te zien,en daar zie je ze als je langs de zee rijdt..Wel leuk dat jullie het zo naar de zin hebben,maar met Hans en Els als gastheer en gastvrouw kan dat niet missen.En als ik hoor dat jullie heerlijk de zon daar hebben,kan ik er jaloers op worden.Maar de sneeuw is hier in 1 dag verdwenen.Gisteren kon er nog geschaatst worden,vandaag heeft de dooi zijn intrede gedaan en is alle sneeuw verdwenen.Piet en Patrick geniet met de kiwi"s nog maar lekker van het Z. eiland.Doe de groetjes aan de luitjes daar en de volgende keer.lieve groetjes van Joke.x
  5. Mikel en Martha:
    28 januari 2013
    Hoi Piet en Patrick, tsjonge zeg wat maken jullie een mooie reis. En wat zien en doen jullie veel, leuk hoor al die reisverslagen! Gisteren alles (wij liepen een beetje achter) op ons gemakkie gelezen. Hier is de dooi ingevallen, alle sneeuw is bijna weg. Het is nu maandagochtend ... een nieuwe werkweek begint :-) !? Geniet van alles, groet Mikel en Martha
  6. Angelique, Kees, Bjorn en Liz:
    28 januari 2013
    Ha vakantiegangers, wat een mooie verhalen!! Helemaal leuk om zo bij te blijven, nu alleen de foto's nog. Vandaag Bregje en Sterre op visite gehad, was heel gezellug. Lekker moppie is Sterre, ze wad helemaal weg van Liz. Jullie nog veel plezier. Liefs vsn ons
  7. Mien Mocking:
    Hoi Piet en Patrick
    Jullie hebben leuke reacties gehad op dit verslag het is ook allemaal leuk om te lezen. Geniet lekker verder. Groetjes van Wout en Mien