waitangi en kerikeri

12 januari 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteren op de verjaardag van pa zijn we van auckland naar het noorden gereden. onderweg naar cape reigna. zo'n 450km. tever om in een keer te rijden. we hebben een tussenstop op verzoek gedaan in waitangi. daar is de geschiedenis van maori te zien. we hebben daar een show mee mogen maken waar je de maoris kunt zien dansen en zingen. indrukwekkend. daarna zijn we naar kerikeri gereden voor de overnachting. mooi huisje in een geweldige tuin liggend. van daar uit zijn we de rainbow falls gaan bezoeken met een wandeling van ruim 4km naar het restaurant beneden aan de rivier. een mooie tocht. in het restaurant hebben we lamsracks gegeten. heeeeeerlijk. de gastheer vh huisje det er alles aan om ons naar ons zin te helpen. dmv het geven van extra info. eigen gemaakte yoghurt. fruit uit eigen tuin. etc etc. straks gaan we naar cape reigna. het is het noordelijkste puntje van noorder eiland. vandaag zal het weer warm worden en de temperatuur boven de 30c komen. gelukkig hebben we airco in e auto.

1. Angelique, Kees, Bjorn en Liz:
    12 januari 2013
    Hoi lieve pa en Patrick, zojuist pa al even via de telefoon gesproken, echt leuk!! Nu het leuke verslag lezen. Stuur maar wat warmte hier naar toe, komende week verwacht men op natuurijs te kunnen schaatsen....Hier verder alles prima. Op pa zijn verjaardag heefy Bjorn zijn eerste doelpunt gescoord, mooier kan niet. Met de kleine meid ook alles prima! Nou genieten jullie maar lekker verder en tot horens. Liefs van ond
  2. André Bosma:
    12 januari 2013
    Hallo globetrotters, van harte gefeliciteerd nog met uw verjaardag, meneer Bloemberg! Leuk om de reisverslagen te lezen en jullie ervaringen te delen.
    Geniet maar lekker, en hou ons op de hoogte!
    Groetjes André
  3. Mikel en Martha:
    13 januari 2013
    Ha die Piet en Patrick, wij zijn jaloers op jullie :-) ... hier is het koud en bij jullie is het lekker warm. Het is iedere keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen, vooral doorgaan met het reisverslag en veel foto's maken. Wij willen ooit ook nog een keer naar Nieuw Zeeland.
    En dan lezen wij ook nog eens dat Björn zijn eerste doelpunt heeft gemaakt, prachtig hopelijk gaan er nog veel volgen :-) !?
    Fijne reis en pas goed op elkaar, groet Mikel en Martha
  4. Richard en Margot van Onna:
    13 januari 2013
    Hey Piet en Patrick......Eindelijk de blog doet het. Dankzij Tonnie en Wim, die zeiden dat de blog niet klopte. Je moest . doen ipv @. Allereerst van harte Piet, met je verjaardag. Je hebt vast een leuke dag gehad, met Patrick. Jullie zullen er wel een op genomen hebben. Ik heb gisterenmorgen Angelique even gebeld. Ik denk dan geeft ze de felicitaties wel door. daar is alles super he...Een roze wolk. Leuk hoor... Wij zitten vol spanning in afwachting van....Het kan nooit lang meer duren. Morgen is de uitgerekende dag. Vandaag gaan we naar de schutterij. We hebben nieuwjaarsreceptie. Moeten om 12.00 uur daar zijn. Dus ik moet zo mijn eigen "opknappen". Effe in de plamuur!!!!! Nou Piet en Patrick....geniet lekker, en we blijven contact houden.....
  5. Marga & jan:
    Hallo Piet & Patrick,

Piet alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Super om jullie blog te lezen, het ziet er allemaal fantastisch uit en ook nog lekker warm. geniet ervan groetjes uit Duiven.
  6. Fons&José:
    Hallo Piet & Patrick.
    Piet van harte proficiat met je verjaardag. Heel bijzonder om dat ver van je eigen woonplek te vieren. Maar zoals een goede Bloemberg betaamt, zul je er best wel eentje op genom en hebben. Verder heb ik op verzoek van Angelique even het juiste weblog adres naar de Bloemberg familie gestuurd.
    Voor de komende tijd kunnen we alleen maar zeggen:
    "Geniet van dat prachtige land!".
  7. Henk & Mirjam:
    Hallo Piet en Patrick.
    Vanaf een warm Florida (27 graden) onze felicitaties voor je verjaardag. Natuurlijk ook een fijne vakantie en ik hoop dat de planning, die we gemaakt hebben ook in grote lijnen uit zal komen zonder verdere ongemakken.
    Wij hebben het er bijna opzitten. Morgen vliegen we terug naar NL. Voor jullie is de reis net begonnen. Geniet van de schitterende natuur en de dierbare plaatsen die je met Riet hebt bezocht.
  8. Truus en Hein:
    14 januari 2013
    Hoi Piet en patrick, wij gaan jullie ook even volgen.
    Vanmorgen bij Cis geweest en zij gaat vooruit.
    Samen het huis doorgewerkt en smiddags heb ik haar naar bed gestuurd.
    Wij houden haar in de gaten.
    Geniet van deze reis want de tijd gaat snel.
    Heel veel plezier samen.
    Groet Hein en Truus.